چاقی اصولی صورت و بدن با خشکبار‌.

معرفی بهترین خوراکی ها و غذاهای محبوب و پر خاصیت

چاقی اصولی صورت و بدن با خشکبار‌.

۱۷ بازديد



چاق شدن و تناسب اندام یکی از معضلاتی است که بسیاری از افراد جامعه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. یکی از عواملی که باعث چاقی فرد می‌شود مصرف میان وعده‌ها می‌باشد. باور عموم بر این است که مصرف میان وعده تنها برای رفع گرسنگی است و اهمیت تغذیه‌ای ندارد و معمولاً از تنقلات ناسالم جایگزین استفاده می‌کنند که باعث چاقی و مشکلات زیادی می‌شود. خشکبار یکی از محبوب‌ترین میان وعده‌ها هستند که در سال‌های اخیر توجه کمی به آنها شده است. ما در این یادداشت قصد داریم شما را با انواع خشکبار چاق کننده صورت و بدن آشنا کنیم تا از مصرف میان وعده‌ها و تنقلات ناسالم دوری کنید. ما را تا انتها همراهی کنید.



خشکبار چیست؟

همان طور که گفتیم میان وعده یکی از اصلی‌ترین وعده‌های غذایی است که در بین وعده‌های اصلی مصرف می‌شود و بسیاری از مردم فکر می‌کنند این وعده برای رفع گرسنگی می‌باشد؛ در صورتی که این میان وعده نقش بسزایی در سلامت بدن و علی‌الخصوص رشد کودکان دارد.

مصرف میان وعده برای تمامی افراد لازم و ضروری است؛ اما گروه‌های خاصی از افراد مانند کودکان و نوجوانان ورزشکاران و یا افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند باید توجه ویژه‌ای به این وعده داشته باشند و آن را در برنامه غذایی خود بگنجانند.

میوه‌ها هم یکی از میان وعده‌های اصلی و محبوب هستند. خشکبار، خشکه‌بار یا میوه خشک به میوه‌های خشک شده و یا برخی مغز دانه‌ها گفته می‌شود. خشکبارها جزو آجیل‌ها محسوب نمی‌شوند و منظور ما در اینجا از مغز و خشکبار همان پسته، گردو، میوه‌های خشک مانند کشمش قیسی خشک، برگه هلو، برگ زردآلو، خرما انجیر، خشک و… از جمله خشکبارهای پرمصرف هستند.

اما شاید این سؤال در ذهنتان ایجاد شده باشد که چرا تا زمانی که می‌توانیم از خود میوه استفاده کنیم، آنها را به صورت خشک مصرف کنیم؟

جواب این سؤال را می‌توان به مشکلات امروزی انسان‌ها از قبیل کمبود وقت و هزینه زیاد اشاره کرد. البته که خواص میوه به صورت طبیعی بیشتر از از حالت خشک‌شده آن است. این محصول در گذشته به صورت سنتی و برای مصرف خانوارها تولید می‌شده است؛ اما با گذشت زمان امروزه اقبال عمومی به سمت خشکبار روز افزون شده است و این محصولات با فناوری‌های مدرن‌تر و به صورت انبوه‌تر تولید می‌شوند و در معرض فروش قرار می‌گیرند.

نکته مهم این است که انتخاب میان وعده‌ها به شرایط جسمی فرد و نو زندگی و میزان فعالیت او بستگی دارد و برای انتخاب بهترین نوع از آن باید این پارامترها لحاظ شود یک میان وعده خوب اغلب حاوی مواد مغذی ارزشمندی است که فقط با مصرف وعده‌های اصلی نیاز بدن را برطرف می‌کند.

خشکبارها حاوی ویتامین‌ها، پروتئین‌ها، مواد مغذی و معدنی هستند که بسیاری از نیاز بدن را برطرف می‌کند؛ اما باید در مصرف آن‌ها تعادل رعایت شود چرا که زیاده روی در مصرف هر چیزی باعث می‌شود مشکلاتی را برای فرد به وجود بیاورد.

خشکبار‌ چاق کننده صورت و بدن

اگر از لاغری و بد فرمی صورت و بدن خود رنج می‌برید و راه‌های زیادی را امتحان کرده‌اید و حتی اگر به فکر عمل‌های زیبایی و بوتاکس هستید، دست نگه دارید.

 

چرا که عمل‌های زیبایی بسیار خطرناک بوده و عوارض آن اجتناب ناپذیر است. ما در این قسمت می‌خواهیم شما را با انواع خشکبار چاق کننده صورت و بدن آشنا کنیم؛ البته دقت کنید که مصرف میان وعده تنها عامل تأثیرگذار بر روی چاقی و یا تناسب اندام فرد نمی‌باشد و عوامل زیاد دیگری نیز همچون ورزش و سبک زندگی سالم بر زیبایی اندام مؤثر است.

میوه‌ها حاوی قند طبیعی ویتامین e بوده و سرشار از مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها بوده که برای سلامت دستگاه گوارش و پوست بسیار مفید است. در این بین بعضی از آنها حاوی قند و کالری بیشتری بوده که برای افرادی که قصد اضافه وزن دارند توصیه می‌شود.

موز، انبه، هلو، زردآلو، طالبی، پاپایا و… از جمله میوه‌های چاق کننده به شمار می‌روند که ما در ادامه هر کدام را به صورت جدا شرح می‌دهیم.

موز خشک، یک خشکبار چاق کننده

خاصیت موز در حالت خشک‌شده بیشتر از موز طبیعی است؛ درنتیجه موز خشک شده به عنوان یک میان وعده سالم می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. از مواد مغذی موجود در موز می‌توان به پتاسیم، کربوهیدرات، ویتامین ث، و غیره اشاره کرد.

مواد معدنی موجود در موز عمدتاً شامل پتاسیم است؛ البته موز علاوه بر خواص بسیار زیادی که دارد حاوی مقدار زیادی چربی اشباع است و به همین دلیل بهتر است که در خوردن این میوه زیاده‌روی نشود. این میوه برای افرادی که رژیم لاغری دارند به مقدار زیاد مناسب نیست.

انبه خشک، یک خشکبار چاق کننده

انبه خشک به دلیل دارا بودن بوی خوش و مطبوع و خواص مفید آن در رده محبوب‌ترین و پر مصرف‌ترین میوه‌های خشک قرار دارد؛ البته به جهت کم بودن منابع تولید انبوه در کشور قسمتی از این میوه از کشورهای استوایی تأمین می‌شود و به همین دلیل از قیمت نسبتاً بالایی برخوردار است.

انبه بسیار مقوی بوده و تقویت کننده بدن است و به دلیل داشتن انرژی و فیبر بالا باعث چاقی می‌شود. خوردن انبه خشک یکی از راه‌های شیرین و آسان برای افزایش مواد مغذی مورد نیاز بدن است.

هر زمان که احساس گرسنگی می‌کنید، یک میان وعده راحت و سبک می‌تواند در اختیار داشته باشید. انبه خشک دارای تعداد زیادی مواد مغذی مفید است از جمله ویتامین A است.

در طول فرآیند خشک کردن انبه ویتامین‌های محلول در آب مانند ویتامین c از بین می‌رود. این میوه خشک شده دارای قند متراکمی هست که حدود ۱۶۰ کالری را به شما عرضه می‌کند. بنابراین مصرف انبه خشک شده باید در حد اعتدال باشد چراکه باعث مشکلات زیادی می‌شود.

برگه هلو

هلو یکی از لذیذترین و پر طرفدارترین میوه‌های تابستانی به شمار می‌رود که همه از خوردن آن لذت می‌برد یکی از فرآورده‌های محبوب هلو به صورت برگ خشک شده آن است یک نوع خشکبار چاق کننده می باشد.

زمانی که برگ هلو خشک می‌شود مقدار فیبر موجود در آن بالا می‌رود. برگه هلو خشک‌شده مقدار زیاد قند طبیعی را دارد که می‌تواند گزینه مناسبی برای دیابت نوع ۲ باشد. چرا که قند موجود در آن باعث بالا رفتن میزان انسولین خون می‌شود. اگر شما به دیابت مبتلا هستید بهتر است قبل از استفاده از این فراورده با پزشکتان مشورت کنید.

 

برگه زردآلو

زردآلو نیز یکی دیگر از میوه‌های تابستانی محبوب و خوشمزه به شمار می‌رود که طرفداران زیادی را دارد. در فصل‌هایی که این میوه به صورت طبیعی موجود نیست، آن را به صورت خشک شده و برگه زردآلو مصرف می‌کنند. این برگه از خشکبارهای مناسب برای چاقی می باشد.

میزان قند طبیعی موجود در زردآلو بسیار قابل توجه است. قیسی منبعی عالی از فیبر غذایی است. فیبرها علاوه بر پیشگیری از سرطان و دیابت نوع دو مفید هستند.

مصرف نصف فنجان قیسی درصد زیادی از نیاز روزانه بدن به فیبر را فراهم می‌کند. مصرف زیاد فیبر موجب اسهال و ایجاد نفخ در فرد می‌شود و باید کودکان و سالمندان در مصرف آن صرفه جویی کنند.

مغزی جات

مغزهایی مثل بادام، پسته گردو و فندق هم جزو خشکبارها محسوب می‌شوند که یکی از منابع مهم پروتئین گیاهی و منبعی سرشار از چربی‌های امگا ۳ و اسید آلفا لینولئیک هستند.

مصرف منظم آن سبب جلوگیری از ابتلا به بیماری قلبی، سرطان، کلیه، دیابت و دیگر بیماری‌ها می‌شود. این دسته از خشکبارها دارای کالری فراوان است؛ زیرا بخش عمده‌ای از این ماده غذایی را چربی تشکیل داده که منبع تولید انرژی بوده و هر ۱ گرم آن حاوی حدود ۹ کالری است.

این مقدار در مقایسه با یک گرم کربوهیدرات یا پروتئین که تنها ۴ کالری دارند، مقدار قابل توجهی به نظر می‌رسد. بیشتر چربی موجود در آجیل‌ها از نوع چربی‌های غیر اشباع می‌باشد که از بدن در برابر بیماری‌های مختلف از جمله بیماری‌های قلبی محافظت می‌کند.

آجیل‌ها یکی از خوراکی‌هایی هستند که برای چاقی صورت مورد استقبال قرار گرفته است و نتیجه آن ثابت شده است. پس اگر قصد دارید که صورتی خوش فرم و پر داشته باشید به جای روش‌های نامتعارف از آجیل های چاق کننده و خشکبارهای چاق کننده بهره ببرید.

جمع‌بندی

در این یادداشت سعی کردیم شما را با انواع خشکبار‌ چاق کننده صورت و بدن آشنا کنیم و درباره خواص بعضی از خشکبارها گفتیم. در هنگام خرید خشکبار دقت کنید که فرایند خشک کردن به صورت طبیعی باشد و هیچ دستکاری و بدون مداخله از مواد شیمیایی و افزاینده‌ای استفاده شود. در مصرف خشکبار دقت کنید و اگر بیماری خاصی دارید پیش از مصرف با پزشک متخصص مشورت کنید امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.