سبزیجات چربی سوز سریع کدامند؟

معرفی بهترین خوراکی ها و غذاهای محبوب و پر خاصیت

سبزیجات چربی سوز سریع کدامند؟

۶۷ بازديد


چربی شکمی نه تنها ظاهر خوبی ندارد بلکه به خود پنداره و اعتماد به نفس شما نیز آسیب میرساند. علاوه بر این برای سلامت شما نیز مضر است. بعضی تحقیقات علمی به چربی شکمی بعنوان علامت ریسک دیابت، بیماری های قلبی و دیگر مشکلات اشاره کرده اند.

بسیاری از مردم تلاش میکنند از شرّ چربی اضافه ای که شکم آنها را ترک نمیکند خلاص شوند و در عین حال سبک زندگی ما هر چه بیشتری بصورت نشسته در میاید که این باعث افزایش هز چه بیشتر اندازه دور کمر میشود. اما خلاص شدن از چربی شکمی آن قدرها فقط با دراز نشست همه روزه امکان پذیر نیست، بلکه به تغذیه شما نیز مربوط است.

 

 

 

بعضی غذاهای سالم هستند که دارای قدرت آب کردن چربی شکمی هستند و مصرف این غذاها به شما در آب کردن چربی شکم و رسیدن به به هدفتان به صورت طبیعی کمک میکند. بیشتر این غذاها دارای آنتی اکسیدان قوی هستند که به ارتقاء سلامتِ کلی شما میز کمک میکنند.چربی سوز سریع

سبزیجات و میوه ها دارای فیبر بالا و مواد مغذی بالا مانند مواد معدنی و ویتامین هایی هستند که به بهبود سوخت و ساز بدن شما و در نتیجه آب شدن چربی شکم کمک میکند.

شامل کردن آنها در رژیم نه تنها به کاهش وزن شما کمک میکند بلکه به شما همر طولانی همراه با سلاتی میدهد. عبارت “شکم ها در آشپزخانه ساخته میشوند” مبالغه نیست و انتخاب این سبزیجات در رژیم شما به رسیدن سریعتر به هدفتان کمک میکند.چربی سوز سریع

1.اسفناج و دیگر سبزیجات برگ دار

اسفناج و دیگر سبزیجات برگ دار مانند کلم، کاهو و غیره برای سوزاندن چربی شکم عالی هستند و بسیار نیز مغذی هستند. بعضی مطالعات در مورد قابلیت چربی سوزی اسفناج انجام شده و این سبزی سالم در صدر فهرست چربی سوزی قرار گرفت. اضافه کردن مقدار کمی اسفناج پخته شده یا خرد شده به صبحانه یا ناهار بدن شما را به مسیر  چربی سوزی میاورد.

2.قارچ

قارچ ها خوشمزه هستند و هم مورد علاقه گیاهخواران هستند هم غیر گیاهخواران. به تازگی به جزئی از قهوه ها تبدیل شده اند که باعث افزایش ارزش تغذیه ای قهوه میشود. قارچ ها کاهش وزن و چربی سوزی را با تنظیم سطوح گلوکوز در خون سرعت میدهند. سبزیجات چربی سوز سریع چربی شکم

چه امتیازات دیگری دارد؟ انها غنی از پروتئین هستند و سوخت و ساز بدن را افرایش میدهند که منجر به چربی سوزی میشود.

3.گل کلم و بروکلی

بروکلی علاوه بر فیبر بالا و مواد و معدنی و ویتامین، شامل مواد فیتوشیمیایی است که چربی سوزی را در بدن افزایش میدهند. همین ویژگی در مورد گل کلم نیز صادق است.

علاوه بر خاصی سیر کنندگی، آنها با ورم نیز مقابله میکنند و شامل سولفورفان گیامغذی( فیتو نوتیرنت) هستند و مقدار زیادی نیز آهن و ویتامین سی دارند.

 

 4.فلفل قرمز

بسیاری از سالم خوران حرفه ای روی خاصیت چربی سوزی فلفل قرمز قسم میخورند. تحقیقات اخیر نشان میدهد که حرارت ایجاد شدن در اثر مصرف فلفل به مصرف کالری کمک کرده و لایه های چربی در بدن را اکسید میکند اما اگر از سوختن با فلفل قرمز خوشتان نمیاید میتوانید فلفل غیر تند مصرف کنید، آنها نیز بدلیل دارا بودن ماده کاپسائیسین به چربی سوزی کمک میکنند.

5.کدو

کدو با کالری پایین و فیبر بالا یکی از بهترین سبزیجات برای کاهش وزن هستند. چه آن را خورد کنید و در سالاد بریزید، چه پودر آن را در اسموتی و نوشیدنی های سبزیجات بریزید ، کدو میتواند سریعتر شما را به هدف برساند.

6.هویج

هویج ها یکی از بهترین سبزیجات کم کالری میباشند که میتوانند در رژیم کاهش وزن شما شامل شوند. هویج سرشار از فیبرهای قابل حل و غیر قابل حل است و از این رو انتخاب خوبی برای کاهش وزن هستند.

آن را با میوه ها و سبزی های دیگر مخلوط کنید و یک ترکیب مغذی و چربی سوز درست کنید و یا آن را با گوشت خود سرخ کنید تا جادوی این سبزی را روی خود مشاهده کنید.

7.لوبیا

لوبیاها یکی از سالم ترین غذاهایی هستند که میتوانید مصرف کنید اما آنها در سوزاندن چربی شکم نیز عالی هستند زیرا سرشار از فیبر قابل حل هستند که با التهابی که منجر به جمع شدن چربی در شکم میشود میجنگد. بعضی از تحقیقات مصرف لوبیا را به کاهش ریسک چاقی نسبت میدهند.

8.آسپاراگوس

آسپاراگوس به محبوبیت دیگر سبزیجات این فهرست نیست اما وقتی نوبت به چربی سوزی و لاغر شدن میرسد، غذایی شگفت انگیز است. آسپارگوس شامل آسپارژین خوراکی است که   آلکالوئیدی میباشد که بصورت مستقیم روی سلول ها اثر کرده و چربی را میشکند. شما میتوانید آن را روست کرده و یا سرخ کنید و با دیگر غذاها میل کنید

9.خیار

خیار برای سم زدایی از بدن مفید هستند و بدلیل حضور آب و فیبر شما را سیر میکنند . نیاز به خوردن بیشتر و مداوم را حذف میکنند. آنها همیشه در آب میوه های چربی سوز مورد استفاده قرار میگیرند زیرا دارای کالری پایین بوده و میتوانند بعنوان یک میان وعده سالم و اسنک مورد استفاده قرار گیرند.

خیارها برای سوزاندن چربی شکم: خیارها غنی از آب و فیبر هستند. سبزیجات چربی سوز سریع چربی شکم

علاوه بر یک رژیم سالم، ورزش نیز برای تاثیر بر سوزاندن چربی شکم، مهم است و شما اگر میخواهید نتیجه خوبی بگیرید، نمیتوانید آن را حذف کنید.

در عین حال، ورزش کردن بدون حفظ رژیم مناسب هیچ تغییری در شما ایجاد نمیکند. همچنین باید سطج استرس خود را کاهش دهید، خواب کافی داشته باشید و آب کافی بخورید و مرتبا مورد چکاپ از لحاظ تعادل هورمونی قرار گیرید تا چربی شکم را کاهش داده و آن را حذف کنید. 

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.